Vanliga frågor


Fråga:


1. Kodlåset på mitt skåp har slutat fungera. Hur gör jag?

Svar:


Oftast beror det på att batterierna har tagit slut i kodlåset.

Kodlåset ska normalt larma om att batterierna börjar ta slut.

Ibland är dock spänningen i batteriet för låg för att orka öppna skåpet,
trots att låset inte larmat om för låg spänning.

Byt till helt nya alkaliska batterier, helst av hög kvalitet.
Duracell eller Energizer rekommenderas.

Då räcker batterierna i ca 2 år vid normal användning.

Om ni mot förmodan fortfarande inte kan öppna skåpet,
kontakta oss på 0770 - 22 01 22 så hjälper vi dig.



Fråga:


2. Vad kostar frakten?

Svar:


Du har fri frakt på alla skåp och rikstäckande leveranser.
Vi transporterar ditt skåp till gatuadress efter farbar väg. Skåpet lastas av på gatuplan utanför din port, vid varumottagning eller på lastbrygga.


Fråga:


3. Kan ni bära in skåpet till där det ska stå i huset?

Svar:


Vi hjälper er gärna att ta in skåpet på plats i lokalen.
Våra kunniga flyttexperter från Kiruna i norr till Ystad i söder, är specialister på tunga lyft.
De kan ta skåpet av pallen och väga in dörrarna så att de inte öppnas av sig själv om golvet lutar.
De kan även ta skåpet uppför eller nedför trappor och i de mest komplicerade fallen genom fönster med kranbil.

Priset för inbärningen bestäms av tiden det tar att utföra jobbet samt hur många som behöver hjälpas åt för att bära in skåpet.

Instegspriset ligger därför kring 1100 kr ink. moms även om det gäller ett lätt skåp. Det tar lika lång tid att flytta som ett något tyngre skåp.

Kontakta oss för separat prisoffert!

Fråga:


4. Kan jag betala med kort?

Svar:


Ja, vi stödjer online-betalning med Visa samt Mastercard. Du väljer betalningsmetod i Kassan

Fråga:


5. Jag hittar inte svaret på min fråga här. Hur kontaktar jag er?

Svar:


Kontakta oss via vår Kontaktsida:
Kontakta oss!